torsdag 9 oktober 2008

Tvära kast

Efter att ha proppat i mig en stoooor portion mat och maten står mig upp i halsen går jag ut på min sedvanliga 1timmes promenad. Sen när jag kommer hem slänger jag mig i soffan och tänker att en godis får man ju ta iallafall. En blir 20. Mitt leverne just nu rimmar väl sisådär må jag säga.
.
Från det ena till det andra:
.

Världens goaste tremänning! Ge mig NU!
.
Dagens solsken: Min gamla barndomsvän Sofia fick sitt första barn igår! Helt ofattbart och helt underbart såklart! Vi är väl i och för sig inte så mycket vänner nu för tiden men jag skickade iväg ett grattis-sms idag iallafall och är såklart superglad för hennes skull!
.
Dagens mörker: Fick precis veta att en kille hemifrån hoppat framför tåget för någon vecka sen. Okej, ingen jag kände men visste mycket väl vem han var. Det gjorde nog alla i Östersund. Bodde på körfältet precis som jag och gick på samma skola i klassen under. Hade massa problem redan från när han var liten och sist jag såg honom var i kyrkparken en förmiddag där han hängde tillsammans med diverse och drack öl . Precis som man någonstans anade att det skulle sluta. Men man önskar väl kanske inte det slutet för någon. Nu är han död. Han hade barn också tror jag. Fy! Jag kan inte riktigt förstå hur man kan välja att ta sitt eget liv. Så egoistiskt. Fast å andra sidan så vet jag ju inte vad en deprimerad hjärna kan göra med en heller...
.
Nu när jag tänker efter har det faktiskt hänt vid tre olika tillfällen och fester att någon har försökt ta livet av sig (med mer eller mindre allvar bakom). En kille i 8:an satt och skulle hoppa från balkongen, en kille jag var ihop med i 9:an storgrät och proppade i sig en massa piller (tackar!) och en tjej under ett nyår skar sig i handlederna. Sjukt.
.
.
Neee, fy vad deppig min blogg har blivit sen ex.arbetetsdjävulen tog över mig. Suck. Men snart bli det andra bullar! LAJ DI DAJ!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar