lördag 18 oktober 2008

Jodå så att...

Ja, jag lyckades faktiskt knåpa ihop iallafall två stackars små sidor här idag på eftermiddagen. Låter kanske inte som ett stordåd direkt men för en som måste sitta och fundera mening för mening, ord för ord, så formuleringarna bli bra redan från början är det fasen helt klart godkänt! Satt till halv sju sen har jag unnat mig tacos som plåster på "sitta hemma på lördagkväll"-såren. Annars ikväll gör jag det jag gör bäst- slappar och svullar. Läsk och bullar toppas med pops och dipp. Mmm mmm mmm! Detta till Dansbandskampen på tv. (Jag och gamlingarna. Jag vet) Men diverse låtar i dansbandstappning är fasen grymt! Torgny Melins teddybearsskiva spelades het för ett par år sen! Vill minnas att det svängdes några lurviga till den en midsommarnatt på småtimmarna. Det var tider det! Sen tror jag minsann att jag och Mia kikade på dom på Yran och bjöd upp diverse random guys i publiken. Jodå.
.

"När hon tänkte efter så visste hon faktiskt redan om det..."

(Gahh, bildkvalitén på den här sidan är fan bedrövlig!!! Varför blurret?)

Jag skriver ju mitt arbete om barns självbild och hur man kan jobba med det i skolan vilket har gjort att jag funderat ganska mycket på min egen självbild. Hur jag ser på mig själv och varför jag är som jag är. Vem, vilka och vilka händelser i mitt liv som har bidragit till det. Både bra och dåliga händelser och personer. Hur jag förändrats och varför. Massa massa tankar.

5 kommentarer:

  1. Intessant arbete... Hur går det?

    SvaraRadera
  2. Två sidor är grymt bra jobbat, måste jag säga. Vet precis hur det funkar det där med att vända och vrida på saker som inte ens finns än.
    Just nu skulle jag vara glad om jag presterade motsvarande två meningar på en dag. Det står still.

    I huvudet står det däremot inte still. Funderar också en hel del på det där - varför man är den man är, vad som format en osv. Väldigt intressant och nästan lite skrämmande. Hur mycket vill man veta?

    SvaraRadera
  3. natalie- jodå det borde vara intressant men jag är sjukt less.

    Martin- ja hur mycket vill man veta egentligen? Det går ju liksom inte att ändra det som varit. Tyvärr. Jag hade gärna raderat vissa saker, även om man inte vore den man är idag om det inte hade hänt. Men jag är inte riktigt nöjd med hur vissa händelser påverkat mig.. Men men. Skönt att hör att man inte är ensam iaf! ;)

    SvaraRadera
  4. Hej Sandrah! Ditt skolarbete verkar jätteintressant, jag skulle gärna ta del av det. Jag behöver tips eftersom jag jobbar med det här. Vill du maila över det till mig när det är klart? Det vore himla snällt. Min mail är marie.e.larsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Marie- åh, jag önskar jag kunde hjälpa dig men jag vill nog inte utsätta någon mer än nödvändigt för mitt arbete. Jag är inte alls nöjd så det är inget att ta del av. Tro mig.

    SvaraRadera