onsdag 8 oktober 2008

Dagens

Dagens lowpoint: när jag kommer på mig själv stå i köket och hetsäta fesljumna makaroner direkt ut durkslaget...
.
Dagens finaste: när en man ringer in till radion och vill hälsa till sin fru på födelsedagen och "vill tacka för två fina barn och 30 underbara år tillsammans och hoppas på 30 år till..." och fäller en tår. Jag fick såklart en klump i halsen. Men det fick upp lite tro och hopp i ett annars ganska uppgivet hjärta.
.

Vattenskallen
.
Hemma är det stökigt. Påminner mig själv om att var sak har sin plats. Lika så i livet. Saker kommer dyka upp, försvinna, gå en obemärkt förbi eller falla på sin plats- precis enligt planen. Eller serverar planen en bara olika livsavgörande alternativ längs vägen och det är upp till en själv att ens uppmärksamma dom och fatta ett beslut. Jag är rädd att jag missar något. Eller kanske avfärdar något som egentligen hade varit rätt beslut i slutänden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar