torsdag 23 oktober 2008

Today is a good day! Thank god!

Ja, idag är en bra dag! Tackar och bockar för det! Har precis kommit hem från mitt vick i en 5:a. Det gick faktiskt ganska bra att leka lärare för en dag må jag säga. I och för sig var det en praktikant där också. En i 35-års åldern. Kändes lite stelt och bara svepa in där och ta över när hon hade kunnat fixa det själv, men men, sånna är reglerna- är man ute på vfu får man inte vicka samtidigt. Lika glad är jag för det då dessa stackars hundringarna kommer göra gott i julklappskassan! Och faktiskt- tro det eller ej, men kids gillar mig! Känns ju lovande iallafall!
.
Även om jag är nervös och spänd inför när jag ska börja jobba på riktigt längtar jag ändå tills jag får sätta min "egen prägel" (hyffs och fason) på en klass redan från start. Kommer bli kul!
.
Eftersom jag legat inne på soffan i två dagar och kollat två säsonger av Six feet under (tji, fick jag för att jag sa att mina lediga dagar skulle spenderas på promenader och träning. humf) är det nu dags att ta tag i livet igen! Men först Heroes och Prison Break. Hrm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar