lördag 1 november 2008

Lördag var det visst ja...

Eller ska jag kanske säga Söndag? För det tyckte tydligen Systembolaget att det var idag, till mitt stora förtret då jag inte är den som har en massa alkohol hemma "just in case". Så efter en härlig morgonpromenad ute i den första frosten var det jag som stod snopen på stan med lätt panik. Fest utan alkohol? Neee, det går ju inte för sig! Hrm. Efter lite pinsamma förfrågningar a la 15 år ("Hej, har du alkohol jag kan få köpa av dig") verkar det nu som Greniz inte bara är kvällens värd utan även min räddare i nöden. Tack så mycket! Nästa gång det råkar vara söndag på en lördag (!!?) vill jag gärna ha något slags rikslarm i förväg. Inte för mycket begärt tycker jag!
.




Just de- l ö r d a g- löööööördaaag!!!!
.
Efter morgonprom stod eftermiddagsprom på schemat. Man kan ju bara inte vara inne en sån här dag. Går inte. Jag och Linn begav oss ut på en 1½timmes marsch. Kunde vi gott göra med tanke på att gårdagskvällen spenderades i soffan med godis godis och godis. Mmm mmm mmm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar