torsdag 13 november 2008

Apropå negerboll

När hon på fiket undrade om det var en negerboll jag skulle ha trodde jag först inte att jag hörde rätt. Jag var till och med tvungen och viska till fia och fråga om jag hörde rätt. Jag har på senaste tiden tänkt på hur folk slänger sig med så dumma ord att jag bli alldeles matt. Det är cp hit och mongo dit. Sist var det nån på skolan som stod och gormade vid microsarna(?) att hon inte ville ha sin CP-sallad. En vuxen människa!?
.
Okej, jag kan säga att jag också har sagt negerboll i större delen av mitt liv tills jag fick det vänligt men bestämt berättat för mig att att faktiskt inte är okej. Även om jag vet om det ska jag också erkänna att jag fortfarande säger det av ren vana- här hemma!!! Men när jag är ute och ska köpa och beställa säger jag givetvis chokladboll.
.
Det ska också erkännas att Djävulskatten även kallas cp-sune, mongo och mupp när han är som värst. Men det är här hemma. Inte helk okej ändå men det är iallafall under mitt tak mellan mig och katten. Utanför sitt hem och ute bland folk tycker jag faktiskt inte att det är okej att slänga sig med sådana ord! Framförallt inte vuxna människor! S K Ä R P N I N G !!!
.
Kanske är att kasta sten i glashus men jag bli sååååå provocerad! Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar