måndag 3 november 2008

beslutsångest. igen

Just som ångesten över vad jag skulle ta mig till i vår lagt sig smyger en ny ångest in. Bara en liiiiiten oroskänsla (än så länge iallafall) men ändå! Nåt som legat och lurat i bakhuvet ett tag nu kom upp ordentligt under ett samtal jag nyss hade med min kära vän Helena. Okey, here we go:
.
Jag har inte en aning om vart jag ska ta vägen när skolan är slut. Inte en susning. Lovade ju mina päron dyrt och heligt att jag kommer hem till sommaren. För alltid. Men hur mycket jag än saknar dom, de få kompisarna som är kvar där uppe och främst världens bästa lillebror vet jag inte om jag är redo att flytta hem igen. Det liv jag hoppats på där uppe är sedan länge inte aktuellt längre, så varför flytta hem igen? Flytta hem och bo där tills det är dags att trilla av pinnen. NEJ!
.
Jag vill visst bo i Östersund. Sen. Men inte nu. Inte än. Det är för tidigt!
.
Så just nu sitter jag och klurar på en massa andra alternativ... Men så velig som jag är så har jag väl nya planer redan imorrn. Ja, herregud!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar