fredag 26 december 2008

host, faceplant och host igen

Dagen har spenderats med snörvel och host om vart annat. Mest host. Så till den milda grad att jag nu knappt har någon röst kvar. Liknar mer något slags kväsande alt viskande. Just halsont och hostan kom tillbaka på julafton. Då också med någon släng av feber då jag var tvungen att sova ett par gånger under dagen . Alla här hemma utom pappa är sjuka. Typiskt.
.
Igår var det ju iallafall fest. Och vilken fest sen! Så fullsmockat på Oleary's så vi stod som packade sillar och svettades i kapp. Inte okej. Men kul var det! Träffade massa roligt folk från förr. Precis som det ska vara på juldan!





Bästa killarna från förr!

.
Är faktiskt inte bakis alls idag. Bara sådär dimmig i skallen som man brukar vara. Dock vaknade jag upp med två andra trevligheter i morse:
1: Brännmärken på hals, nacke, bröst efter att någon igår tyckte det var helt okej att fimpa på mig. Det värsta av allt är nog att det ser ut som sugmärken! Huu!
2: Världens märke på ryggen efter att någon puttat in mig i en väggkant så hårt att jag höll på att spy av smärta. GAH!
Och som att det inte vore nog!? Idag avslutade jag arbetsdagen fint med en liten faceplant på väg hem. Eller ska jag kanske säga assplant. Såklart var det en hel familj som såg megavurpan... Suck.
.
Det var meningen att vi skulle gått ut ikväll också men allihopa är sjuka så vi är hemma och kurerar oss ikväll och laddar snabbt om till morgondagen då det blir galej igen! Tjoho!

3 kommentarer:

  1. Skönt att slippa bakfyllan. Själv har jag idag vilat, kräkts, vilat, kräkts, ätit pizza och vilat. Fint. God fortsöttning!

    SvaraRadera
  2. U go girrrrl! Du verkar ha det gött hemmavid, förutom fallet då såklart. Här hemma är det fullt hus, katter å mormor å morfar å styvsyskon all over the place. Jag har en egen lite vrå där det är meningen att "the magic should happen", att göra klart examensarbetet då, suck! Saknar träningen och det kommer att bli en deff utan dess like år 2009! Peppad de luxe! Fortsätter också mitt arbete med jobba upp min fobi för att kolla på serier utan svensk text, har nog klämt i alla fall 12 avsnitt nu, jodå så att....
    Ha det gött homie!! Huggies

    SvaraRadera
  3. fatima- shhit, vilken bakisdag! stackare! hoppas du hade skoj iaf! Kramar o god fortsättning på dig med!
    Limpis- Stackare som måste slita med det där skitarbetet över jul. Påminner mig dock om att jag också har en hel del skolgrejjer att göra klart! PANIK! Och deff kommer det bli! De luxe dessutom. Själv ligger jag redan 2kg plus efter 1 vecka(!!!) hemma. Träning blir min nya grej 2009! Och hejja på med engelskan för i vår är det du och jag som rockar homie! HUGGIS!

    SvaraRadera