fredag 19 december 2008

Hem ljuva hem!

Sådärja! Efter 11 timmars resa var det jag och kattrackarn som åter satte vår fot på jämtländsk mark idag! Underbart! Hemma är alltid hemma. Fast det är lite lustigt hur jag numera har två ställen som båda refereras som "hem". Fast bra lyxigt egentligen. Vem hade kunnat ana att jag skulle trivas så bra där i Karlstad tillslut.
.
Hemma är allt sig likt. Känns nästan lite overkligt att vara här igen. Det är som om jag aldrig varit borta. Och då menar jag inte bara att jag varit borta sen i somras utan även sedan jag flyttade ner till Kd för 3½år sen. Till och med det känns lite overkligt när jag är här. Och när jag redan imorrn sätter min fot på gamla jobbet kommer den känslan att förstärkas ännu mer. För när jag är där känns det verkligen som att tiden stått stilla sen -05. Men det ska iallafall bli trevligt att träffa gamla och nya arbetskamrater. Och sen ska såklart en massa dejter med vänner bokas in var och varannan dag. Ni kommer inte undan! Det kommer bli ett par fantastiska veckor. Det är jag övertygad om! Men jag vet också att när det väl är dags att åka tillbaka till Kd kommer det kännas bra.
.
Här hemma är förövrigt min käre lillebror sjuk och ligger nedbäddad med hög feber och förkylning. Här om dagen hade han feberyrat och drömt att han var en gränd...Jo, en gränd! Han hade vänt sig och tyckt att takpannorna tryckt så mot ryggen! Haha! Jag som ville hänga med honom, men nu håller jag mig borta sålänge, för jag har inte lust att bli ännu mer förkyld nu när jag väl är på bättringsvägen!
.
Nu blir det hopp i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar