fredag 6 februari 2009

fäääääärdiiiig!!!!

Nyss hemkommen från att ha vickat i en 6:a. Huuu, säger jag bara. Jag har haft större delen av min praktik i en 5:a så jag är ju van större barn men alltså vad händer med kids överlag på sommarlovet mellan 5:an och 6:an? Sån himla skillnad. Nu möttes jag av ett gäng kaxiga ungar med en underbar couldn'n care less- attityd. Så små men ändå så stora tydligen. Idag har jag alltså varit en surkärring. Nu låter det kanske värre än vad det var iofs, de var lite pratiga och jag var tvungen att säga till 175ggr. Vilket allid är skittrist, för det sista jag vill är ju att vara en irriterad, sur och lättstött lärare. Neeee, fy!
.
Annas har jag också vickat på dagis här i veckan. Har alltid varit lite rädd för så små barn men det visade sig att jag tydligen var rätt grym på att ta hand om småttingar. (Ja, jag fortsätter mitt skrytande.) Men det som man tänker kanske inte är så kul med att jobba på dagis är inte heller så kul... Fick bland annat hejda en litten pojk här i veckan från att äta upp en liten sårskorpa han just knaprat bort från kinden...Mmmm. Sen undrar jag en liten grej? När man är 3-4-5år? Ska man inte klara att gå på toaletten själv då? Behärska både 1:an och 2:ans efterarbete så att säga. Eller???

2 kommentarer:

  1. Haha nej det där kan tydligen ta tid. Min son har precis lärt sig att ta hand om sina efterarbeten och han är snart 6. Men visst vore det skönt att slippa!!

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. maria- ja jag har ju uppenbart ingen koll eftersom jag inte har egna barn men det vore ju onekligen grymt om de fixade det själv! bra dag på dig med!

    SvaraRadera