tisdag 17 februari 2009

...???...

När jag ringer till någon som jag inte känner presenterar jag mig gärna först. Typ "Hej, Sandra heter jag..." Jag förväntar mig då ett snabbt "Hej!" tillbaka för att jag sen ska kunna fortsätta samtalet och berätta mitt ärende. "...jag skulle vilja beställa en taxi" eller "... jag undrar hur länge ni har öppet idag?". Sällan möts jag av ett "Hej!" utan oftast är det "...", "...ehh?..." eller "...jaha?... Men mest "..." Dvs tystnad, pinsam tystnad om man så vill.
.
Är det bara jag som har problem med detta eller!!?
.
Lite hyffs och fason med en presentation är väl alltid på sin plats men är det meningen att man ska ta allt i ett eller? "Hej, sandra heter jag och jag skulle vilja beställa en pizza nr 13 en hawaii fast utan ananas, skinka och tomat och istället kyckling, curry och banan. Och ta bort osten också. Eller förresten mozarellaost går bra. Och byt tillbaka bananen mot tomaten. Och kycklingen mot skinkan. Och ananas är ju gott egentligen så jo, ananas går bra också. Brogatan. Tack hej!"

3 kommentarer:

  1. Grattis på namnsdagen SANDRA!
    Huggies

    SvaraRadera
  2. Känner så igen mig! JAg lämnar också alltid ett fönster för den andres hej, som ibland aldrig kommer. Ibland hjälper jag till på traven och framstår som ännu med pinsam:

    - Hej jag heter Fatima...
    -......................
    -HEJ
    -......ja? ..........hej
    - Jo, jag skulle vilje beställa en pizza*

    *här ger jag även en paus för att den andre artigt ska kunna flika in ett "Ja?" eller "Det går bra det". Det händer sällan.

    Och, grattis på namnsdagen också!

    SvaraRadera
  3. limpis- thanx dude!
    fatima- och thank gad att det finns fler! Kudos till oss som har lite hyffs!

    SvaraRadera