måndag 5 januari 2009

back to The City of K!!!

Ja, då lämnar jag Östersund för den här gången. Det har varit ett par helt underbara veckor! Detta trots mycket jobb och hemsk förkylning. Har hunnit hänga bra mycket med mina kära vänner och lillebror, och det är huvudsaken. Men nu känner jag mig faktiskt nöjd och därmed redo att åka tillbaka till Karlstad. Har egentligen skitmycket, rent ut sagt, att göra i skolan när jag kommer tillbaka men det ska bli skönt ändå att återgå till gamla rutiner.

I Karlstad väntar förutom avslutning på gamla kursen och faktiskt en examen diverse annat och andra trevligheter. Ännu ett nytt liv skulle jag vilja påstå. Hur många liv han man egentligen? Djävulskatten har ju nio och har avverkat iallafall tre-fyra av dom redan. Undrar hur många jag avverkat och hur många jag har kvar? Hrm...

Hur som helst är det nytt år och nytt liv. Jag välkomnar 2009 men öppna armar och vill tro att det kommer bli ett fantastiskt år. Iallafall ett händelserikt år. Jag har inte avgett nåt nyårslöfte (isåfall hade jag redan brutit det vid det här laget) men jag har stora planer för detta år!

År 2009 blir året jag:
.
- åker på min första utlandssemester på fem år till drömresemålet New York.
- övervinner framtids- och prestationsångesten och ta saker och ting som det kommer
- tränar som en galning (för att jag inte har råd med andra nöjen och festligheter) och blir fit som få och slipper gå med saggy grandma ass på stranden i sommar.
- vågar tro på något som kallas kärlek igen
- tar lärarexamen och är för första gången på länge stolt över mig själv
- söker miljoner jobb och lyckas få ett
- flyttar från finfina Karlstad för nya äventyr i ny spännande stad
- skiter i andra och lyssnar på mig själv först och främst
- känner mig nöjd
.
P U N K T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar