torsdag 1 januari 2009

-2008- (längre versionen)

Året som gått har på många sätt varit ett superbra år och på andra sätt ett sjuhelvetes år. "Ett liv av högst tveksamma beslut" är en klockren beskrivning av mitt liv under detta år.
.
2008 var året som präglades av fest och vänner i massor. Länge sen jag umgicks så mycket med mina kära vänner. Tack för att ni finns! Så här i efterhand kan jag tycka att jag festat alldeles för mycket och alldeles för hårt, men ack så roligt jag haft!
.
Året som gått var ett knapert år. Plånboken och kontot gapade tomt långt innan nästa CSN och fiskpinnar och makaroner stod på menyn 5 av 7 dagar i veckan.
.
Jag träffade en person som under en kort men intensiv tid fick mig att känna mig som Någon igen och jag är den personen evigt tacksam trots att det inte blev mycket mer än så.
.
Under året hittade jag tillbaka till mig själv igen och en gladare Sandrah var tillbaka. Så som jag skrattat i år. Trots att jag slitit mitt hår här i höst över examensarbetet har jag haft Grenis och Tias vid min sida som alltid livat upp mig.
.
Jag tyckte inte så bra om mig själv alla gånger och hittade tillbaka till gamla ovanor och beteenden. Självdestruktiviteten var ett faktum och jag utsatte mig själv för saker och situationer som jag visste skulle göra mig mer ont än gott.
.
2008 var också året som jag och MrEx, efter en del om och men och turer hit och dit, satte punkt en gång för alla och jag förlorade en bästa vän.
.
Jag började träna på Friskis och Svettis och för första gången på flera år tyckte jag att det roligt att träna. Jag lyckades träna upp mig så att när sommaren kom tyckte jag att jag kunde gå i shorts utan att skämmas.
.
Det tog emot då och även idag- jag blev 25år!
.
Jag blev kär- i Karlstad och hösten.
.
Jag tog åt mig av kommentarer som "Du är fantastisk!" och "Du har ett gott hjärta" från egentligen obetydelsefulla personer och peppade mig själv med när jag behövde det.
.
Ett känslomässigt turbulent år men i stort sett ett jättebra år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar