onsdag 27 augusti 2008

Vilken jäkla dag!

Oförutsedda utgifter är bland det värsta som finns. Så som idag, när framhjulet på min Gamla Bettan exploderar påväg hem från två ytterst tråkiga timmar på skolan. Råkade pumpa i lite för mycket luft på macken då jag blev ytterst besvärad av grabbgänget som försökte påkalla min uppmärksamhet genom diverse visslingar och kisse-katt ljud. Har någon tjej någonsin fallit för kssss kss!??
.

Kss Ksss???

Det var bara att traska in till stan och punga ut med 250 spänn för slang och däck. Jag bad de på cykelnaffären hjälpa mig att byta allt men de hade inte tid förrän nästa vecka. Jag behövde min cykel nu! Bara att gå och köpa en jädrans skiftnycket också då. Nej, jag äger inga verktyg. (Förutom en hammare som följer mig till skolan varje dag för att jag ska kunna öppna och låsa cykeln...)

.
Väl hemma när allt skulle bytas pendlade jag mellan hopp och förtvivlan. Från Vem fasen behöver en karl? Det här fixar jag bra själv! Till Vart tusan är karlarna när man behöver dem som bäst? Hur svårt kan det vara egentligen? Skitenkelt, enligt pojken på affären. Vem som helst klarar det. Jodå, jag fixade det tillslut. Med en sax och en "kniptång". Dvs att ta bort det gamla däcket med slang. Allt det nya fixade granngubben åt mig... Han såg så bedrövad ut när han såg mig och mitt projekt i källaren att han tog över. Jäkla karlslok... Tack!
.
Senare bar det iväg för storhandling. 1400 kr fattigare har jag nu full kyl och frys och 60 måltider som väntar på mig. Alltid nåt!
.
.
Lillebror! Ba ba baa! Bli inte som jag när du blir stor...
.
Och som topping på hela den här dagen har jag nyss fällt en tår eller två till finalen på Project runway. Jag är så sorglig ibland. Plus att jag nu sitter och lyssnar på Håkan H... Schhhyyy, säg det inte till nån!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar