onsdag 13 augusti 2008

En ren är en ren är en ren.

Jag vill gärna tro att saker händer av en anledning. Att allt har en mening. Att det som sker det sker för att det ska vara så. Ja, ni fattar! Att allt är bestämt redan på något vis... Av någon eller något. Helst något. (Tror inte riktigt på någon...) Kanske är det lättare på det viset..? Då slipper jag ta ansvar själv.
...
Hur som helst- när jag förra veckan stötte på en gammal...bekant...som jag hängde med ett kort tag för nio år sen och sen dess inte har träffat mer än två korta gånger. ("Hej! Hur är det? Vad gör du?". Ungefär) Och sedan blir bortbjuden 22 mil bort till Funäsdalen kunde jag inte tacka nej. Det var så oväntat att det nånstans måste vara väntat... på nåt vis. Jag har iallafall haft en superbra helg med en massa äventyr!
...
Utsikt från stugfönstret.
Gör den inte rättvist alls men en viss idiot glömde kameran och fick hålla sig till mobilen...
...
Helgen har bjudit på fina middagar, fest och fjälltur med fiske. Vissa fick två fiskar på tre kast medans vissa kastade förgäves timme efter timme och fick nöja sig med både ett och fem bottennapp. Suck. Jag har åkt motorcykel och kört fyrhjuling (höll på och köra sönder den dock...hrm)
...
Såg en massa söta renar påväg till fjällstugan.
...
Jag har blivit bjuden på en massa god mat som jag aldrig ätit förr. En massa renkött- renkorv, renskav och finfina renköttet. GOTT! Åt kräftor för första gången också. Även om jag fick hålla för både ögon och öron för att undgå åsynen och allt sörplande av de små liven...Men gott var det!
...
Den underbara fjällvärlden tog andan ur mig! Så vackert. Jag är fasen mer naturmänniska än jag någonsin hade kunnat ana. Även om jag var det största blåbäret någon skådat på länge där ute på fjället...

4 kommentarer:

  1. Haha, så det blev en fjälltur iaf!!Så rätt!!! Du verkar ju haft det riktigt trevligt...smyga o smaska på renar tillhör ju inte vardagen.
    Kraaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. sofia- Neee, det kändes rätt och det var riktigt skoj! KRAMAR

    SvaraRadera
  3. haha och jag som redan har en förutfattad bild av dina hemtrakter! Du behöver ju inte spä på det ytterligare med renbilder! ;)

    SvaraRadera
  4. greniz- haha, neee men det här är ju uppe i fjällen! miiiiil från mina hoods! så det så ;P

    SvaraRadera