lördag 2 januari 2010

Tillbaka till staden med stort K!

Imorrnbitti bär det av hem till Karlstad igen och det känns faktiskt riktigt riktigt bra! Saknar både den ena och andra där nere! Känner mig klar med Östersund för denna gång även om jag inte hunnit med knappt någonting av det jag ville. Inget ut och gå i fina vädret och ingen tripp till fjällen för brädåkning blev det denna gång. Bara jobb, jobb, jobb och lite häng med goda vänner och fina familjen där emellan. Vilket i sig inte är fy skam!
.
I och för sig har det varit alldeles för kallt för att göra allt för mycket utomhus. Närmare -20 nästan varje dag! Så den lilla friska luft jag fått har jag inhämtat påväg till och från jobbet. Med resultatet iskalla fötter, knallrosa kinder och vita fransar. Knallrosa lår också för den delen. Så numera gör jag resten av folket i vinterstaden sällskap med både täckbyxor och stora varma skor, om jag så bara ska gå på stan en sväng. Påväg att bli vuxen tro? Nej, skulle inte tro det men det är så himla gött att slippa frysa! Då bjuder jag gärna på att jag ser ut som en fjant. Kanske så jag borde tänka när jag måste ha den där hemska jackan också..? Den som för övrigt kommer att vara tvungen att följa med mig ner till Karlstad! Huvaligen! Men ska det vara -20 där med de kommande veckorna är det iallafall jag som Vågar Vägra Frysa!
.


Karlstad nästa!
WOHOO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar