måndag 4 januari 2010

Love is in the air...

Idag har varit en helt underbar dag! När det visade sig att jag inte skulle jobba tog jag mig en liten sovmorgon och sen dess har det bara varit laj di daj och rosa moln. Jag vet inte varför men det blir såhär ibland- att jag nästan har fjärilar i magen och känner mig lite småkär- helt utan anledning egentligen! Bara att tacka och ta emot!
.
Under morgonens promenad måste jag erkänna att jag faktiskt blev lite nykär i Karlstad. Snö och kyla är inget som vanligtvis imponerar vidare mycket på mig, men idag var allting bara SÅ fint!
.

.
När jag har den här känslan i kroppen får jag massa energi och ännu mer idéer på vad jag vill, bör och måste göra under dagen och framöver. Så idag har jag sprungit runt som en skållat troll på stan för att uträtta massa tråkiga måste-inköp för att sen snabbt skynda mig hem för projekt få-ordning-på-mitt-liv-och-hem. Då ska det städas, diskas, plockas, sorteras, organiseras, kastas, lagas massa mat, skrivas diverse listor och gärna tränas också. Jag gjorde kanske en fjärdedel. Men ändå! Plocka, laga mat och träna är inte så dåligt gjort ändå, mitt i all planering. Laj di daj.
.
Planering vad det ja... Här i veckan ska stordåd utföras! Jag ska skriva det där cv och personliga brevet, söka ett och annat jobb och förhoppningsvis hitta disciplin och kraft att avsluta en engelskurs från i våras. Lycka till!
.
(och förresten: Nu när det ska till och sökas jobb kommer jag ju stänga bloggen och sätta lösenord på den eller hitta på nån annan klyftig lösning. Så ni som vill fortsätta läsa och inte redan har mailat mig- gör det! super.sune@hotmail.com)
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar