torsdag 31 december 2009

-2009- (längre versionen)

.
Gör precis som förra året och summerar året som gått.
.
Året har varit ett stort år på många sett och vis. Lovade mig själv där för ett år sen att 2009 skulle bli ett bra år och jag tror att jag såhär efter att året gått faktiskt kan säga att det varit ett riktigt jäkla bra år! Även om det gått upp och ner och varit ett virrvarr med känslor och tankar...
.
.
Jag tar efter några om och men och diskussioner och missförstånd med min examinator äntligen min lärarexamen och jag är för första gången på mycket länge stolt över mig själv att jag orkade ro det i hamn.
.
Jag vågar efter 3,5års studier inte riktigt släppa taget om universitetsstudier och ge mig ut och söka jobb utan pluggar på även under våren och skrällar och sätter VG på bägge tentorna.
.
Jag åker utomlands för första gången på år och dar och det är fantastiskt! Mera, mera, mera!
.
Jag gillar mig själv och unnar mig själv mitt första sommarlov på 10år och får den bästa sommaren någonsin fylld med roliga fester tillsammans med gamla men framför allt nya favoriter!
.
Jag vågar trotsa, tro gott, kasta mig ut, känna en massa saker och får det största magplasket man kan tänka sig och är i slutänden konstigt nog mest arg på mig själv. If it walks lika a duck... Eller kanske snarare: If it walks like a pig...
.
Jag väcker badmänniskan i mig och badar mer än jag någonsin gjort. Vid stranden i solen, vid operan på natten- You name it!
.
Jag släpper äntligen taget om skolan och börjar jobba. Springvickar, men ändå! Jag jobbar och tjänar pengar! Får två heltidslöner, firar och gör av med dem lika snabbt som de kom.
.
Jag blir sambo igen! Eler kombo snarare. Krizzy förgyller min vardag i några månader och livet är en fest med tacos, korv och makaroner och chokladbollar i massor!
.
Jag festar som om jag vore 16år. Om 2008 var festernas år så har detta året varit fyllans år. Mycket och hård fest. Men allt som oftast riktigt jäkla kul!
.
Jag och mannen i mitt liv, djävulskatten, kommer inte riktigt överens och han visar sitt missnöje med att inte en, två eller tre utan sju(!!!) gånger kissa och bajsa i min säng.
.
Jag träffar den ena ovärda killen värre än den andre och lär mig att ett första intryck är ett sannt intryck och att det inte går att tro och hoppas att någon ska vara annorlunda eller bättre än vad det ger sken av. Svin och lamansikten? Nejtack! If it walks lika a duck... som sagt.
.
Mitt i allt hopp om att jag och MrEx tillslut ändå ska kunna vara vänner får jag det en gång för alla bekräftat att det vi haft inte är ett öre värt då mitt godjul-sms inte ens är värt mödan att svara på...
.
Jag börjar träna på SATS och gör det hyffsat bra ändå, dock utan vidare resultat.
.
Jag blir kär- i Göteborg!
.
Jag får det bekräftat att jag är ett riktigt kap! Dock bara av finfina manliga vänner, men ändå! Komplimanger från dessa kommer jag leva vidare på ett bra tag! För även om ord som "Jag älskar dig!", "Du är det bästa som hänt mig på 3år!", "Du är underbar!" bara är fyllesnack är det ord som värmer i mitt lilla hjärta!
.
.
2010- HERE I COME!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar