onsdag 23 december 2009

fur is murder

Som om livet för tillfället här i Östersund inte vore tillräckligt pinsamt och krävande på utsäkter och bortförklaringar!? Som pricken över i:et tvingas jag i denna kyla dra fram min gamla vinterjacka som inhandlades på gymnasiet. Den berömda spontaninköpta(!!?) 5000kronors-jackan som användes utan problem under EN vinter sen var den bara pinsam och krävde ursäkter. Så nu bär jag alltså omkring på en päls! PÄLS!?
.

.
Om det var långt ifrån "mig" då så förstår ni hur långt den är ifrån mig nu. Jag hatar päls! Hatar.
.
Vill bara slita bort den där hemska pälsen och det fula canada-märket och gå omring i lugn och ro i min annars varma och goa jacka!
.'
Prio 1 på rean i mellandagarna: Hitta en ny varm och skön jacka! Utan dött djur på tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar