onsdag 23 december 2009

NEJ!

.
NEJ! jag jobbar inte kvar här på H&M!
.
NEJ! jag bor inte kvar i stan!
.
De senaste tre dagarna har jag ju jobbat på mitt gamla jobb för att tjäna lite extra pengar. Det är som om jag aldrig varit borta utan att är som vanlig. Varje liten knapptryckning sitter som i benmärgen! Och appropå "som om jag aldrig varit borta"- har ju jobbat på h&m varje jul sen jag flyttade från stan så andra som bara kommer hem över jul tror väl fortfarande att jag är kvar där och därmed ska ha jobbat där de senaste 7åren..! Bara tanken på detta har fått mig att desperat spontanberätta den sanna historien för mer eller mindre varje bekant ansikte under de här dagarna. Helst har jag velat haft en t-shirt med nåt välinformativt tryck för att slippa bortförklara min närvaro i butiken till var och varannan person...
.
Och SÅ som man träffar folk när man står i kassan. Både personer man vill och inte vill träffa. Roliga och extremt obekväma möten. Och SÅ som jag varit närvös över att den, den eller den personen ska komma in! För den här staden är liten så här kan allt hända! Den här tre dagarna har jag betjänat(?) inte mindre än 3(!!!) nya flickvänner till några utav mina gamla "pojkvänner"/ragg/whatever. Det var skumt men ändå rätt kul då jag är övertygad att de inte vet vem jag är eller att de kom direkt efter mig så att säga.
.
En kille som jag gick ihop med på högstadiet förutsatte idag att jag hade jobbat där sen gymnasiet och hoppade över frågor som "Vad gör du nu?" osv utan gick direkt till den större frågan då jag illa kvickt fick svara:
.
NEJ! jag har inga barn!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar