lördag 14 juni 2008

Det sägs att det är lördag.

Men jag är bara hemma och slappar. Kollade på fotboll. Sverige förlorade. Otippat. Hrm. Nu är jag fast med typisk sommar-tv. Skit med andra ord. Är det ingen som tänker på en tv-junkie som mig under sommaren? Men någon har iallafall hört mina böner om än bara för ikväll. TV4plus visar Pianisten (The Pianist).
...

Fantastisk film om den judiske pianisten W. Szpilman i andra världskrigets Polen. Ett otroligt livsöde! Se den! Bli berörd, arg och ledsen. Based on a true story. Det gör alltid filmer liiiiite bättre på något vis. Den är iallafall en utav mina favoritfilmer.

Ska ta och se den nu, men inga tårar får det bli! De är redan förbrukade för dagen... På ett djurprogram! En liten vit babianunge ramlade ner från ett träd och dog. Mamman bar med sig ungen i tre dagar innan hon tillslut hade sörgt klart och gick vidare. Snyft! Herregud. Jag är en sån mes. Obviously!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar