onsdag 2 mars 2011

-2010- (långa versionen)

Jag gör som jag brukar och summerar det gånga året, om än i senaste laget.
.
2010 var året som kändes som 3 i 1. Det hände så otroligt mycket saker, både roliga och tråkiga, så det det är lite av ett virrvarr att försöka presentera såhär efteråt. Men i stort så är det ett utav mina bästa och viktigaste år någonsin...
.
Jag jobbat och sliter med att springvikariera hela våren och får mycket beröm och bekräftelse på att jag valt rätt yrke.
.
Jag spenderar bra många helger i Göteborg under våren och blir mer och mer övertygad om att det är där jag ska vara i framtiden.
.
Jag tar åter igen in ett ansikte från förr i mitt liv och får ångra det ganska snabbt. Så när lamansiktet åter igen ber om en ny chans, för tredje gången, får jag med hjälp av kloka vänner styrkan och stoltheten att säga Nej!
.
Jag tar tag i mitt liv och blir en actionmaker! Min egna lyckans smed skulle man kunna säga. Vill jag att något bra ska hända så får jag också jobba för det. Min nya inställning tar mig hastigt och lustigt till Stockholm över en helg. Där får jag åter igen svar på att personer som blivit kvar i det förflutna, av den ena eller andra anledningen, också finns just i det förflutna av en anledning. Även om det var en värd och bra resa på många sätt och vis ändå.
.
Jag lessnar helt på mitt liv i Karlstad och söker lite jobb i Göteborg. En intervju och två veckor senare flyttar jag in hos Krizzy och börjar mitt nya jobb som förskollärare.
.
Jag reser och hittar på mer saker än jag någonsin gjort. För att jag vill och kan. Efter noga övervägande och budgetberäkningar gjorde jag slag i saken och hängde med på den hypade TYW i Kroatien. En resa kryddad med både kärlek och hat, men ack så värt det!
.
Jag lever med musiken. Aldrig någonsin har mitt liv innehållit så mycket musik och jag älskar varje sekund av liveframträdanden av Håkan Hellström, Erik Hassle, Timo Räisänen, Hoffmaestro, Johnossi, Kent, Jonathan Johansson m.fl.
.
Jag har tur och får en fin och bra lägenhet från Augusti. I andra hand, men ändå! Jag landar ordentligt i Göteborg. Jag saknar Karlstad och mina vänner nästan varje dag men stortrivs ändå på något sett.
.
Jag tränar och försöker uppnå någon slags beach 2011 form men misslyckas som vanligt men är lika nöjd ändå.
.
Jag spenderar hösten med förkylning efter förkylning.
.
Jag lever mitt kanske mest kärlekslösa men ändå mest kärleksfyllda år på länge. Bristen på kärlek i livet får mig att testa nya vägar. Jag får då gå på min värsta dejt någonsin samtidigt som jag sen träffar någon som får mitt hjärta att både stanna och gå på högvarv samtidigt.
.
Jag förlorar kärleken lika snabbt och oväntat som den gjorde entré i mitt liv och får ett brustet hjärtas höst.
.
Jag blir i november lite hastigt och lustigt varse om att jag troligtvis inte har något jobb efter nyår. Ovissheten får mig att söka nya jobb. Jag blir kallad till intervju på 15/20 ansökningar och får jobb på första intervjun. Jag har is i magen och går på annat möte för ett drömjobb. Mötet resulterade i ett jobb efter 5(!)minuter som jag gladeligen tackade ja till.
.
Jag slits mellan jobben då tankarna finns på nya jobbet men hjärtat är kvar på gamla. Fäller både en och tio tårar inför avskedet och känner mig som världens hemskaste människa som lämnar "mina" barn.
.
Jag blir överröst av beröm från föräldrar som samtidigt är både arg och upprörd över att jag ska sluta. Inte på mig personligen då men hur allt hanterats. Jag får det i allafall åter igen bekräftat att jag är duktig på mitt jobb. Omtyckt och uppskattad av både barn och föräldrar.
.
Jag lyckas på något turligt vis få en 1:a hands lägehet mitt i Göteborg!
.
Jag växer en centimeter eller två av massa fina ord som nästan haglat över mig. Från både obetydelsefulla människor och sådana som kommit att betyda mycket på olika sätt. Aldrig någonsin som under detta år har jag fått så många komplimanger eller känt mig så uppskattad och sedd.
.
Jag gör en massa saker över huvud taget som får mig att bli otrolilgt stolt över mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar