fredag 6 mars 2009

En god man.

Jag behöver en god man. I dubbel bemärkelse. Förutom den mer självklara bemärkelsen behöver jag tydligen också någon som kan sköta min ekonomi. Jag och pengar går verkligen inte ihop. Eller kanske snarare att vi går lite för bra ihop...
.
Eftersom jag ska åka till N.Y snart har jag försök spara som en galning till det och dragit in på min annars största utgift- shopping. Men istället har andra "unna sig"-utgifter smygit sig på mitt konto. Helt plötsligt har mitt matkonto stigit i taket helt. Måste ha varit när jag någon gång innan jul bestämde mig för att jag skulle börja äta ordentligt. Dvs frukost, lunch, middag och mellanmål där emellan. Och då riktig mat och inte bara typ fiskpinnar... Tji, fick jag.
.
Hur som helst har jag nu, alldeles precis, fört över mina stackars slantar till min kära far så att han kan ha hand om dom till mig under kommande veckor. Eheemm, jo jag var 25år tydligen. Och ja, jag skäms!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar