lördag 7 mars 2009

Att leva med sig själv.

Det är inte många man kan hänga mycket med utan att behöva ha en liten pause ifrån varandra. Tanken slog mig här om dagen, att man hänger med sig själv 24/7 utan att någonsin kunna ta ett break. Då gäller det att man kan leva med sig själv också dygnet runt. Att kunna leva med sina beslut...
.
Ingen känner mig så väl som jag själv gör. Trots det blir det fel ibland och jag fattar en hel del tveksamma beslut och gör både mig själv och andra besviken. Och jag vet precis när jag fuckar up saker och ting. Oftast är jag bra på att be både mig själv och andra om ursäkt och förlåtelse så att jag ändå kan stå hyffsat rak i ryggen i slutet av dagen.
.
Jag funderar ibland på hur andra kan leva med sig själv och sina beslut...
.
Att be om ursäkt är svårt men efter man gjort bort sig och sårat någon så fatalt är det faktiskt på sin plats att visa att man kan vara en stor människa och säga Förlåt!
.
Så det så.

4 kommentarer:

  1. Det här med att leva med sig själv är nog den största bedriften i världen. att börja med ärlighet är faktiskt det bästa, men också det som tillslut kan slå tillbaka på en, även om intentionerna var goda.

    SvaraRadera
  2. pangea- du har så rätt så, Kloka du!

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte säga annat än att jag håller med er båda. Vad skönt det vore om man ibland bara kunde ta ett steg ut från sig själv, för att se på sig själv och få lite perspektiv på saker.

    SvaraRadera
  4. martin- eller hur! kanske se ytterligare lite sidor hos sig själv. både bra o dåliga...

    SvaraRadera