måndag 17 januari 2011

Mitt Göteborg.

Nästan varje dag slår det mig som en blixt från klar himmel att jag faktiskt numer bor i Göteborg. Att jag verkligen bor här! På riktigt. Jag vet inte riktigt när, var eller hur det hände utan plötsligt så är det här bara min vardag. Vips!
.
I samma veva som jag slås av detta så förundras jag över hur många olika liv jag levt i mitt liv, hur många olika slags vardagar jag haft i mina dagar. Detta utan att där och då funderat eller reflekterat över det utan bara levt mitt upp i det. Så som det kanske är i allmänhet.
.
Så här i efterhand har jag svårt att förstå att jag har levt alla dessa liv. Jag har svårt att se mig själv där och då.
Som när jag bodde hemma i Östersund hos päronen och jobbade på H&M och inte gillade det alls. Att bo hemma var inga problem men jobbet var ingen höjdare. Men tillsammans med och tack vare goa arbetskamrater överlevde jag den vardagen.
.
Halvåret i London tillsammans med MrEx känns minns sagt overkligt. Kan inte förstå att lilla jag gick omking där i stora storstaden och sökte jobb i butik efter butik. När jag väl fått jobb väntade en vardag med sena kvällar och spännande turer med tuben tillsammans det en fantasisk dansk tjej och en superkul engelsk kille med rött barr a la Erik Hassle. Nu när jag gått och blivit gammal kärring vet jag inte om jag skulle våga göra om det samma...
.
Åren med MrEx känns över huvud taget rätt overkliga. Åren hemma i Ösd och åren i Karlstad tillsammans i tvåsamhet känns väldigt långt borta..!
.
Men nu är min vardag här i Göteborg.
.

.
Mitt Göteborg!

1 kommentar:

  1. Hello homie!

    LÄNGTAR DIG!

    Vore spännande med lite pics från lyan:)

    Huggies

    SvaraRadera