tisdag 4 januari 2011

Flytta ut, flytta in, flytta ihop.

Då börjar det dra ihop sig inför flytten. Packar och packar men det tar aldrig slut. Hur det gick till vet jag inte men min lägenhet ser nu närmast ut som en knarkarkvart. Lådor och påsar överallt, saker slängda här och där, skräp och smuts som ignorerats allt för länge och en soffa som i nuläget agerar sovplats och är sådär halvtaskigt bäddad. Blä! Är extremt opepp på själva utflytten! Känns som det var nyss gjorde allt det här. Suck.
.
Desto mer peppad är jag på inflytten. Min nya lya är perfekt! Om än mycket mindre än vad jag minns från min första titt. Men ändå fina 42m2! På torsdag bär flyttlasset av mot mer centrala Gbg. Detta med hjälp av fina vänner och fina vänners fina pojkvänner som förbarmat sig över denna hjälplösa stackare utan körkort och med sparrisarmar.
.
Ser fram emot utflytt ner för två branta snirkliga trappor och inflytt uppför tio trappor á 10 trappsteg..! Blod, svett och tårar. Here we go!
.
.
.
Och som om inte ny lya vore bra nog utan jag får även ny sambo! Eller nygammal kombo snarare. Ut med dammråttorna- In med Krizzy! Vi kör en favorit i repris helt enkelt. Wohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar