fredag 12 mars 2010

rehab


Jodå, deppet fortsätter, även om det känns bättre nu än tidigare i veckan. Jag har iallafall bestämt mig att deppet får vara överstökat och slut tills på måndag. Ny vecka, nya tag, nytt liv. Punkt.

Fram till måndag fortsätter jag min rehab ensam här hemma. De gånger jag blir såhär smådeppig och allmänt opepp på allt och alla så måste jag ta time-out från livet. Dvs sluta leva mitt vanliga liv. Det innebär i stort sett att jag bara sitter ensam hemma med mig själv och mina tankar och vrider och vänder på mitt liv. Bara vara sjäv helt enkelt! Jag behöver "sluta leva mitt liv" för att se det utifrån på något vis. Få lite distans och förhoppningsvis perspektiv på saker och ting. Det är mitt sätt att deala med depp och allmän opepp. Vissa äter, vissa tränar, vissa tar droger, vissa skriver, vissa super, vissa målar, vissa ligger, vissa shoppar... Vissa söker tröst och pepp i andra saker helt enkelt... Jag tar time-out. Söker svar i enhamheten.

Min ensamhetsrehab fortsättar alltså till söndagkväll. Så ingen alkohol och fest för mig i helgen! Det sista jag behöver är alkohol. Och det absolut sista jag behöver är diverse tveksamma beslut som lätt fattas under alkoholintag. Nej, tack! Jag har nog att tänka på.

Sen kommer jag ju inte vara helt själv i helgen! Mina finfina adoptivpäron är i stan och i skrivande stund faktiskt påväg hit för en liten övernattning. Trevligt!


Adoptivmamman fyller ju faktiskt år idag också! HURRA för min homie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar