måndag 17 augusti 2009

Update

Okej, here we go...
.
Har varit tillbaka i Karlstad nu i 1½ vecka sen min lilla Ösd-tripp. Denna dryga vecka har känts som evigheter då det hänt typ 1000 saker så jag vet inte riktigt var jag ska börja... Förvänta er inga stora eller vidare roliga saker utan det har mest varit ett virrvarr av händelser och känslor.
.
Först och främst har det festats loss såklart. Inga konstigheter. 4 fester har hunnits med. Både roliga, hejvilda och mindre festliga. Kom ju till Karlstad förra onsdagen vid 17-tiden och då hade jag förvarnat stan om min ankomst och kvällens galej hemma hos mig. Blev en riktigt rolig fest och kära återseenden med det kära Karlstadssommargänget! Jag saknade dom minsann när jag var hemma. Gillar krutet i vår lilla grupp! Och just i denna grupp har det nu uppstått härliga draman aldrig tidigare skådat. Tänk i bästa högstadiefasoner. Suck.
.
Vet inte vem det var jag diskuterade det med nu när jag var hemma men jag satt och blev bombarderad med "Du får inte falla dit nåt mer nu!", "Försök motstå" och "Du är värd nåt bättre!". Pratar givetvis om det här. Hur som helst så fick jag betta på hur lång tid det skulle ta innan jag föll dit igen. Jag sa då att det antagligen kunde ske inom 2veckor men att det var rätt troligt att jag skulle trilla dit redan på onsdagen om så gavs tillfälle. Och mycket riktigt! 4timmar efter min hemkomst till Karlstad är det jag som åter igen säljer lite av min själ och hjärta för några timmars närhet... Självrespekt vaddå? "Välkommen tillbaka!" var kommentaren. Jotack!
.
Åter till dramat. För en gångs skull är det inte jag som är dramaqueen men det är klart jag har blivit meddragen på ett hörn ändå! Eller meddragen och meddragen men jag är med iaf. Detta drama är då som sagt i bästa högstadiestil med hjärta, smärta, vänskap och lögner. Lögner i form av någon slags viskleken-variant där ord vrids och vänds på och förvrängs från mun till mun. Då det även sätts en bitter och ond underton på allt för att spela ut olika personer mot varandra... Så stämningen i gruppen är kanske inte den bästa just nu. Drama helt enkelt. Tyvärr. Men det lägger sig snart. Som alltid. Men klart det är jobbigt för alla, men det känns som om jag har nog med mitt eget lilla drama...
.
Förra lördagen körde vi iallafall en liten tjejfest för att slippa undan allt vad drama heter. En kul kväll även om jag saknade bubblan. Och saknar man bubblan så är det i stort sett omöjligt att gå ut och ha riktigt riktigt roligt för det enda du kan koncentrera dig på är hur fulla alla är, och fula också för den delen, och hur jobbigt det är att svettas och trängas bland allt folk. Neee, ge mig bubblan!
.












.
Annars har jag faktiskt jobbat en del sen jag kom tillbaka. Hela förra veckan och halva denna vecka. Lite ringrostigt och jag pendlar mellan "Fan, vad bra jag är!" och "Vad i hela fridens namn har jag gett mig in på!!?" Men det är gött att få jobba iallafall. För även om jag haft den bästa sommaren någonsin så har jag varit alldeles för slapp. Nu blir det ändring på det! Hoppas på mycket jobb här i höst, annars är det jag som läser Idrottsvetenskap 30p med förhoppningsvis 30 snyggingar i lovlig ålder!

2 kommentarer:

  1. Gött å höra att det är full fart!

    Jasså det finns fler som inte klarar släppa studierna helt skönt att höra =)

    Kul att du fått så mycket jobb!

    SvaraRadera
  2. DRaaaaaaama....vad vore livet utan drama!? I Färgis är det drama dagen lång med kidsen....finns en riktig drama queen...du kommer få dig många goda skratt när du kommer på besök. By the way, NÄR kommer du hit?
    Ha det bäst å HUGS

    SvaraRadera