fredag 21 augusti 2009

"Det här är jag värd!"

Det här med att unna sig är en lustig grej. Jag är expert på detta! Vilket i sig är ganska lustigt då jag tydligen ganska ofta tycker att jag inte är värd ett skit... Hur som helst så har det varit ett fasligt unnande hela sommaren men sol och bad, öl, vin, fest, god mat, shopping, tid med vänner mm. Detta trots att jag många gånger inte haft varken råd eller tid egentligen men någonstans har jag tycket att jag varit värd det vilket jag givetvis tackar mig själv för. Unnandet kommer såklart fortsätta nu under hösten för har man ingen annan att lägga tid, kraft och kärlek på så varför inte passa på att bjussa sig själv på saker som man mår bra av!? (För stunden iallafall. Sen efteråt när plånboken är tom, man äter makaroner 7 dagar i veckan, ligger i koma efter att ha svullat en hel kladdkaka själv eller när kroppen plötsligt ser ut som slappare än slappast DÅ är det kanske inte så kul men det tänker man inte på för stunden när man är som mest inne i allt unnande...)
.
Igår blev det som så att jag, Sarry och Åsa skulle ta och äta middag ute eftersom det var kanonväder. Jag fick ångest då min plånbok är i tunnaste laget just nu och sa att det gärna fick bli något billigt men när vi möttes av Glada Ankans 50% på hela menyn var den tanken som bortblåst! Fröken Sandrah slog på stort och unnade sig en stor fet oxfilébit med potatisgratäng och god sås. Och en öl för 25spänn såklart..! Men vad fasen- man kan dö imorrn! Och är det nåt jag vill ska vara min sista måltid så är det en väl unnad köttbit!
.

.
Känns så himla roligt att båda Sarry och Åsa flyttar ner till stan nu också! Kommer blir en grym höst! Misstänker dock att det kommer bli en hel del unnande av diverse göttigheter här framöver...men men. EN sak som jag kommer unnan mig, som faktiskt är en bra sak om jag får säga det själv, är ett träningskort på sats! Svindyrt men välinvesterade pengar är min tanke..! Ser mig själv fit som få där i Januari då jag planerat ännu ett unnande av det större och dyrare slaget, men det kommer jag vara värd..!

1 kommentar:

  1. Ja det var vi värda :) Har hittat till din blogg nu å så finner man sin egen fejja direkt, me like!

    Snart börjar hårdträningen, jäklar så fit vi kommer bli!
    Kramis!

    SvaraRadera