tisdag 7 april 2009

N.Y

..
.
På shoppingtur genom stan med Empire State Building i bakgrunden
.
..
.
The Flatiron
.
.
.
Chinatown
.
.
.
The Chrysler Building
.
.
Rockefeller Center
.
.
.
Eftermiddagshäng i Central Park
.
.
.
.
.
Promenad över Brooklyn Bridge
.
.
.
.
Ground Zero
.
..
.
Från Battery Park skådade vi en liten Frihetsgudinna...
.
.
.
Jag var nöjd!
.

.
Tog färjan t/r till Staten Island för att få bättre sikt
.
..
.
.
N.Y från färjan
.
...
.
Vy över N.Y från Empire State Building
.
.
Någonstans längs Broadway
.
.

.

.
Dyker upp mer bilder här så småningom när jag bytt bilder med min kära resepartner. Lär även ploppa upp lite bilder på fejjan också så håll utkik om ni vill se mer New York. Jag längtar redan tillbaka till Central Park och stadspulsen... Här är det ju dött. Blä
.
Jag har varit vaken hela natten inatt. Tänkte att det kunde vara en bra idé om jag ska kunna få någon ordning på timmarna och lyckas somna ikväll. För att vara vaken till 04 och sen sova till 15.30 håller inte i längden... För att göra denna lååånga och förmodligen urtrötta dagen ännu lite bättre toppar jag den med ett akut tandläkarbesök nu på morgonen där jag lär bli tvungen att punga ut med tusenlappar... Det är då det känns bra att jag bränt alla mina pengar på kläder under veckan som varit. Suck. Får man betala i Converseskor och linnen mån tro?

4 kommentarer:

  1. Ååååh vad härligt! Jag längtar verkligen tillbaka, vill åka dit nununu!

    SvaraRadera
  2. fatima- ja det var alldeles alldeles undervart! verkligen! Vill såklart dit igen jag med! NU!

    SvaraRadera
  3. Verkar som om du haft hur kul som helst! Blir ju sugen på att åka alltså!

    SvaraRadera
  4. greniz- Jo det var allt gött ska du veta! Och det är klart du ska åka nångång! DO IT!

    SvaraRadera