torsdag 22 mars 2012

2012- de stora händelsernas år!

Jag brukar ju som ni vet inte göra några nyårslöften utan bara sätta ut önskade mål och förhoppningar för mig och mitt liv. Förra året såg det ut så här. Tre månader in på detta år är det inte en dag för tidigt att utvärdera 2011 och se framåt inför detta år:

"Inför 2011: (som även det kommer bli MiTT år! Såhär efter två månader ser det väl si så där ljust ut på den fronten men det är långt kvar än!)

Jag styr upp mitt liv och blir vuxen! Men för den delen inte tråkig på något vis. MINICHECK!

Jag ordnar upp min ekonomi. Både kort- och långsiktigt. MINIMINICHECK!
Jag fortsätter att andas musik. Helst live. CHECK!
Jag pimpar mitt hem tills dess att jag är nöjd och trivs. CHECK!
Jag reser utomlands både en och två gånger. Gärna en solsemester och en shoppingresa. CHECK!
Jag slappnar av och slutar oroa mig inför framtiden. Det som ska komma kommer. FAIL!
Jag lägger gammal kärleks-skit bakom mig och, om inte annat, iallafall hamnar på ruta noll istället för ruta -13. CHECK, CHECK, C H E C K!!!
Jag lägger ner beach 2011-hetsen och tränar normalt men behöver ändå inte spendera sommaren i vassen." CHECK/FAIL!

Inför 2012: (som jag, nu med tre månader i bagaget, kan säga kommer bli de stora händelsernas år!!!)
Jag lämnar mitt liv på förskolan för att söka och får jobb som lärare.
Jag tränar mycket men bra för att komma i mitt livs form till strandsäsongen. Jag inser att storlek xs och 34 är ett minne blott och även om jag är mitt största jag någonsin är jag också mitt absolut nöjdaste jag.
Jag reser utomlands både en, två och tre gånger.
Jag får tack vare fina personer i min närhet den mest händelserika och roliga sommare på länge.
Jag tar kontroll eller allra helst tar död på alla mina hjärnspöken och försöker slappna av och lita på min närmaste.
Jag lämnar min kära lägenhet för samboliv i större och finare rum.
Jag försöker ta livet som det kommer och inte stressa, hetsa och jämföra mig med andra. Det som ska ske kommer att ske när det ska ske.

LYCKA TILL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar