måndag 23 augusti 2010

Ut med det gamla...

...in med det nya! Ännu ett nytt liv är på ingång. Uppskattningsvis nummer 75 i ordningen. Men det skiter jag i! Gammal skit ska bort och göra plats för nyare och fräshare saker, tankar, personer osv
.
Tog tag i träningen idag. Äntligen. Första passet på över 5veckor! Katastrof. Men ge mig ett par veckor så är jag åter på banan. Funderar på att byta bort mitt älskade SATS mot Friskis igen. 500sänn i månaden för att få stå och lyfta de små hantlarna bredvid någon spännig biff i linne känns faktiskt inte riktigt värt det. Får se hur jag gör, men ett som är säkert är iallafall att jag ska vara farlig på beachen 2011.
.
Min nya lya är fantastisk! Trivs som om jag aldrig bott någon annanstans. Underbart! Fick slänga bra mycket i flytten så känns som jag får börja om med bara det bästa. Nu inväntar jag vardagen här i Göteborg. Vardag med känslan av att jag gillar läget. Att jag trivs med jobb, stan och mig själv här.
.
Jag har tagit tillbaka min säng! Inte för att den på något vis varit på vift, den har varit med mig hela tiden, men nu är den min! Bara min. Har i flera år tills nu haft två täcken och legat på en sida av sängen. Min sida. Som om jag hade/har någon som ska ligga på den andra sidan!? Som att jag väntar på någon? Nej, nu är den min sängen. Jag ligger under mitt enda täcke som ett kryss över hela stora sängen! För att jag kan. För att jag vill.
.
Den gamla skruttmobilen jag haft i 4år är död och jag har nu Krizzys gamla telefon. Men inte så länge till! Vill minnas att jag senaste i våras förbannade den där iphone, men efter att ha fått pilla på en under semestern är nu en alldeles egen sprillans ny iphone4 påväg hem till mig..!
.
Inte nog med att min mobil är död. Även min gamla dator ligger på dödsbädden så när päronen var här passade jag på att ta hjälp av min käre pappa och åkte helt sonika och köpte mig en ny dator. Den var jag värd!
.
.
.
I övrigt ser jag fram emot både kräftskiva på annan ort och besök från finaste flickorna här framöver! Längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar