onsdag 17 februari 2010

Plötsligt händer det..!

.
Idag hände något som aldrig hänt förut och troligtvis aldrig kommer att ske igen. Jag fick en komplimang för mina tänder! Jodå, ni läste rätt! Jag förstår det inte själv men det är helt sant! En kvinna som jag jobbade med idag och som jag träffade för första gången var bara tvungen att säga det till mig efter 10 minuters chit chat.
.
"Jag vet att det här kanske inte är något man säger till någon bara såhär men jag bara måste säga att du har så fina tänder!"
.
Trodde hon drev med mig och visade förvirrat upp de sneda, vampyr- och huller- om bullertänderna. Men hon stod fast vid sitt ord. (Såklart! Vad skulle hon göra!?)
.
Vet inte vad jag ska tro. I mina ögon, och antagligen i alla andras också, så är denna kommentar helt oförståelig. Men så var hon ju beteendevetare och då blir jag misstänksam och tänker att hon ville testa mig. "Stackars tjej med så konstiga tänder. Hon mår säkert jättedåligt över dom. Hon måste få en komplimang för dom för det kan hon aldrig ha fått förr. Sen ska jag se hur hon reagerar. Mahaha"
.
Plus att hon efter min chockade respons kontrade med att det bara är charmigt med annorlunda tänder! Sådana kommerntarer kommer alltid från någon som själv sitter med kritvita och spikraka tänder dvs med ett perfekt pepsodentleende. På något viss känns då komplimangen genast mindre äkta och trovärdig.
.
Jaja, skitsamma! Jag tänker vara duktig och tacka, ta emot, stäcka på mig lite extra men framför allt le lite extra idag här hemma för mig själv!

SMILE!!!

1 kommentar: