lördag 5 juni 2010

I'm alive!


Jodå, jag har överlevt min första vecka i Göteborg! Och sicken vecka det har varit! Sol och värme gör ju sitt först och främst! Underbart! Sen har det varit full rulle hela veckan med den ena aktiviteten efter den andra.

I måndags jobbade jag min sista dag i Karlstad, fick en fin blomma, vinkade av finfina vänner och drog sedan ner hit till mitt nya liv.

I tisdags nyttjade jag för första gången mitt årskort på Liseberg och gick tillsammans med Krizzy och kikade på Salem al Fakir. Hur duktig och söt som helst! Jag vill bara ta hem honom och ha honom som husdjur. Så kunde han spela fina låtar och säga kloka tokroliga saker emellanåt.

I onsdags fixade jag mitt nya SATS-kort och biffade loss på et nya gymmet. Beach 2011? Sen var det åter dags för lite lisebergshäng tillsammans med Helena mfl. Augustifamiljen spelade tillsammans med gästartister som Moneybrother, Johnossi och Elin Ruth Sigvardsson. Hur bra som helst! Vilken onsdag!

I tordags var det gårdsfest med nya jobbet och jag minglade omkring bland barn och vuxna och var hur trevlig och bra männsika som helst i några timmar. Ibland kommer jag på mig själv att jag är så himla trevlig! "Fan, vilken trevlig prick jag är!" tänker jag. Sen kan jag ju vara raka motsatsen också, men det är en annan femma... Den dagen toppades med ett biobesök med Krizzy. Vi såg Sex and the City. Den var helt okej. När vi sedan gick hemåt i den varma sommarnatten var jag typ hög på livet. Ibland mår jag bara så himla bra!

Och inte nog med detta. Igår avslutade jag veckan med lite spontant alkoholintag vilket slutade i katastrof kan man väl säga. Tror det kallas snedfylla? Hmmm... Utan att gå in på detaljer kan jag iallafall säga att jag gett mig själv husarrest ikväll. Första lördagen jag sitter hemma på gud vet hur länge..! Men kan man inte bete sig får man inte heller gå ut.

Och idag har HerrÅgren varit med mig hela dagen och lagt skugga på en annars solig dag. BLÄ!

Och ja just det ja- nya jobbet. Jag, Tant Grön och Tant Blå är det som ska jobba ihop nu ett år. Kan väl säga som så att jag och tant Grön kanske inte kommer sådär jättebra överrens. Än.

1 kommentar:

  1. Förutom Tant Grön och Herr Ågren så verkar du trivas jättebra. Good for you! Kram och lycka till med göteborgslivet.

    SvaraRadera