tisdag 8 juni 2010

06.05 Tisdag 8 Juni 2010

I tisdagsmorse blev jag klar lite snabbare än beräknat och lyckades då hinna med en tidigare buss till jobbet. Jag hade öppningen och börjar då kl 06.30 och är då där några minuter innan om jag tar den vanliga bussen. Idag kom jag dock dit kl 06.05. Jag hade fått det berättat för mig att larmet stängdes av av sig själv kl 06 så jag var lugn. BIG MISTAKE..!

06.05. WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!
I hela huset!!! PANIK.
06.05. Svär som en jag vet inte vad.
06.06. Hittar namnet på vaktbolaget.
06.06.30. Försöker ringa från jobbtelefon som jag tydligen inte vet hur den fungerar..
06.06.45. Letar upp mobilen ur väskan.
06.07. Ringer nummerupplysningem för att få numret till vaktbolaget.
WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!
06.08. Ringer vaktbolaget och får det förklarat för mig att jag måste ringa Larmcentralen
06.09. Tänker "Hrmm, larmcentralen? Larmcentralen=112?"
06.11. Ringer 112 och blir dumförklarad och åter igen ombedd att ringa Larmcentralen.
06.12. Skriker könsord ute på gården.
06.13. Fattar ingenting om vad den där Larmcentralen är för något eller har för nummer och ringer vaktbolaget igen och de kopplar mig.
WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!
06.15. Ringer Larmcentralen. "...vi beklagar...tekniska problem..."
06.17. Ringer upp vaktbolaget och ber dom hjälpa mig och blir halvt utskälld av killen på andra sidan som propsar på att han inte kan hjälpa mig utan att jag måste prata med Larmcentralen.
06.19. Jag får numret och ringer upp Larmcentralen igen. "...vi beklagar...tekniska problem..."
06.21. Står helt paralyserad och oförmögen att göra någonting.
WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!
06.23. Går upp och över till en annan avdelning, och precis när jag öppnar dörren dit så slutar larmet tjuta.
06.24. Möter en man okänd i korridoren.
06.25. Får legitimera mig för Herr Vakt och skämmas lite lagomt.
En sådan här "falsk" utryckning kostar ju några tusen då... Jag behöver väl inte säga att jag gör succé på nya jobbet!? Eller tillägga att jag gjorde en halv favorit i repris i morse... Nej, tänkte väl det.

1 kommentar:

  1. Åh, samma sak hände mig i vintras när jag skulle öppna fritids. Hjälp!

    SvaraRadera