torsdag 6 september 2012

Sen sist

Sen sist har det väl på ett vis inte hänt något speciellt alls men på andra vis har det hänt en massa!
 
- Det största och viktigaste utav allt är att en liten Viggo kommit till världen! Jag kan knappt bärga mig tills jag får snusa på lillen och krama om världens bästa adoptivpäron.
 
- Jag jobbar och sliter på nya jobbet och påfrestningarna av att lära känna alla nya människor(barn, föräldarar, kollegor. Ca 230 pers..!) och att vilja kunna och göra så mycket så snabbt gör att jag varje kväll slänger mig i soffan med en liten men ständigt närvarande huvudvärk.
 
- Jag har planderat in två helger framöver där det ska firas att jag och E nu varit tillsammans i 1 år. WOHOO! Vem hade kunnat ana då att det skulle sluta så här bra? Tackar alla gudar för att jag funnit denna man som står ut med alla mina jag och kanske också faktiskt gillar de flesta. HURRA!
 
- Jag och mina gamla Karlstadtjejer planerar en liten weekend-resa senare i höst. När, var, hur är inte klart än men det är ändå någon att se fram emot.
 
- Jag drabbades för en sekund eller två av plötslig omotiverad dödsångest. Pang boom ångest slut. Lite som en blixt från klar himmel som bara påminde mig om att jag och alla mina nära och kära kommer dö en dag. "Jo det är hemskt men så är det" tänkte jag och gick vidare. Dock med en eftersmak av lätt panik, för tänk om jag dör för tidigt?! Innan jag hunnit gjort allt jag vill här i livet..! Vill inte. Måste skynda mig leva. Skynda att älska.
 
- Jag har sprungit mitt andra långlopp. Efter Blodomloppet tidigare i somras fick jag blodad(höhö) tand och anmälde mig till Midnattsloppet. Nu jäklar skulle det tränas och springas en massa under sommaren! Yeah right! Sprang kanske 3ggr och sen la jag ner skiten. Har så himla svårt att de det roliga i löåpning. Blä. Men jag överlevde milen på Midnattsloppet med råge och tyckte även då att det var kul att springa så någonstans så finns det ju där. Jag har ingen vidare resultattid att skryta med men jag sprang iaf hela vägen, vilket var målet. HEJJA MIG! Nu får jag ställa in mig på nytt mål. Göteborgsvarvet?

 
 
Som sagt- mycket och ingenting. Nu när underbara bebis nr 1 är här återstår bara bebis nr 2 som borde komma till världen vilken dag som helst... Wihoo!
 

1 kommentar:

  1. Åh vi längtar ju såklart efter Viggos syster<3 Hojta bara till när ni är sugna på en trip upp till skogarna ni är välkomna närsom:)
    Viggo är spänd på att få dansa till La Bomba med sin syrra vettu;)

    SvaraRadera