måndag 18 juni 2012

ÄNTLIGEN!

Efter många turer hit och dit mellan hopp och förtvivlan hade jag gett upp hoppet om att få ett nytt jobb till hösten. Men plötsligt händer det! I fredags blev det klart att jag i augusti tar ett första steg in i skolans värld. Jag ska jobba som resurslärare i en förskoleklass. Det känns som en bra mjukstart på min lärarkarriär. Det är ett vikariat på ett år men tanken är att det förhoppningsvis ska utvecklas till en riktig lärartjäns så småning om vilket känns extra bra. Jag håller tummarna för att det här ska bli bra och bli ännu bättre med tiden.

Så nu i Augusti börjar både jag och E nya jobb vilket vi firade i helgen. Wohoo! Fasen, vad vi är bra! Måtte vi inte ta kol på varandra i höst med all nervositet, stress och press med nya jobben... Huuuu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar